??? ?????

يکشنبه 12 شهريور 1402
10:03
از تهِ دلم

احتمالا همه شما در کودکي با اين اسباب بازي ها بازي مي کرديد. لگو يک مکعب پلاستيکي محبوب است که شما آن را به اشکال مختلف مونتاژ مي کنيد. اين اسباب بازي سال هاست که مورد استفاده کودکان بوده و نسل هاي زيادي خاطره را با خود حمل مي کنند. اين اسباب بازي ها آنقدر محبوب و دوست داشتني هستند که افراد در هر سني مي خواهند با آنها بازي کنند. همچنين ممکن است به تاريخچه اسباب بازي هاي لگو و چيستي لگو علاقه مند شويد.

لگو چيست؟

به نظر نمي رسد کسي نداند که لگو چيست و قطعا همه شما از دوران کودکي با اين بازي آشنا هستيد. حتي اگر با شرکت لگو آشنايي نداريد، احتمالا مي توانيد اشکال مختلفي از اسباب بازي ها را بسازيد. اما در کل براي اينکه بفهميم لگو چيست بايد بگويم که اسباب بازي هاي لگو قطعات پلاستيکي هستند که مي توان آنها را به شکل آجر روي هم چيد. بنابراين، مي توانيد هر شکلي که مي خواهيد با آنها درست کنيد.

لگو يکي از اسباب بازي هاي مورد علاقه کودکان است، زيرا همه کودکان جهان طرفدار آن هستند. اگر به تاريخچه شرکت لگو نگاهي بيندازيد، متوجه مي شويد که اين برند سال هاست که يک برند محبوب بوده است. اين تکه هاي کوچک رنگي براي کودکان بسيار جالب هستند، علاوه بر جنبه سرگرمي مي توانند در ارتقاي خلاقيت و آموزش کودکان نيز موثر باشند.

در واقع کودک در حين بازي مهارت هاي زيادي را ياد مي گيرد، قطعات را در کنار هم قرار مي دهد و بارها و بارها آنها را کنار هم مي گذارد. اين اسباب بازي به دليل کارايي بالا و فوايد زيادي که براي کودکان به ارمغان مي آورد، لذتي کامل و مفيد به حساب مي آيد.

داستان لگو

حالا که فهميديد لگو چيست، بهتر است تاريخچه شرکت لگو را بدانيد. شايد براي شما جالب باشد که چگونه اين شرکت شروع به کار کرد و چگونه در طول زمان به يک برند محبوب تبديل شد.

آقاي اوله کرک کريستينسن مخترع و سازنده لگو است و شرکت لگو را در دانمارک در سال 1932 تاسيس کرد. حالا لگو يعني چي؟ بازي لگو در دان و به معناي خدا به معناي معنايي است که براي ايجاد کلمه استفاده مي شود. در واقع لگو ترکيبي از دو کلمه دانمارکي است که به معناي بازي خوب است.

از سال 1919، اوله کرک کريستينسن در ساخت درب و پنجره براي ساختمان هاي چوبي شرکت داشته است. در سال 1932، مشکلات مالي و شرايط نامناسب اقتصادي، کسب و کار او را به بحران انداخت و کسب و کارش به شدت دچار آشفتگي شد. به همين دليل، آقاي اول کرک کريستينسن تصميم گرفت عروسک هاي چوبي بسازد و بفروشد تا اوضاع را اصلاح کند. در واقع مي توان گفت که تاريخچه کمپاني لگو از همين زمان آغاز شد. سپس شروع به ساختن تعداد زيادي اسباب بازي کرد. اين اسباب‌بازي‌ها همان لگوهاي امروزي بودند که از چوب ساخته مي‌شدند و عمدتاً به شکل هواپيما، اتومبيل و غيره بودند.

پس از مدتي آقاي اول کرک کريستينسن به فکر انتخاب نام مناسب براي شرکت خود افتاد و در نهايت با کمک ساير همکاران نام لگو را براي آن انتخاب کرد. موسس گروه لگو به شدت نگران کيفيت اسباب بازي هاي خود بود، بنابراين از بهترين چوب براي ساخت آنها استفاده کرد.

به دليل کيفيت و زيبايي محصولات شرکت اسباب‌بازي لگو، هر چه بيشتر افراد با اين اسباب‌بازي‌ها آشنا شوند و بفهمند لگو چيست، تعداد خريد از اين شرکت افزايش مي‌يابد و اين روند ادامه خواهد داشت. در تاريخچه کمپاني لگو در طول جنگ جهاني مشخص است که اين اسباب بازي حتي در آن شرايط نيز طرفداران خود را از دست نداده و هر روز بر تعداد آن افزوده مي شود.

همانطور که قبلا اشاره کرديم، برند اسباب بازي لگو از چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده ميکرد. اين روند ادامه داشت تا اينکه مديريت شرکت لگو در سال 1947 تصميم گرفت از پلاستيک به جاي چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده کند. اسباب بازي هاي لگو در آن زمان از پلاستيک ساخته مي شدند و همانطور که در بازار امروز ديده مي شود در بازار فروخته مي شدند.

پس از مرگ اوله کرک کريستينسن در سال 1958، فعاليت هاي شرکت لگو به رهبري پسرش ادامه يافت. سال 1960 بود که ناگهان آتش سوزي در کارخانه اسباب بازي سازي لگو رخ داد. از آنجايي که نيمي از اسباب‌بازي‌هاي کارخانه هنوز از چوب ساخته مي‌شدند، آتش بزرگ‌تر شد و خسارت زيادي به شرکت وارد کرد. پس از اين اتفاق، شرکت لگو از پلاستيک براي ساخت تمام اسباب بازي هاي خود استفاده کرد. اما در همان سال ها بود که برند لگو براي افراد بيشتري در کشورهاي ديگر شناخته شد. اين برند در سراسر جهان محبوب است و محصولات آن در کشورهايي مانند فرانسه، آلمان، سوئد، انگلستان و غيره به فروش مي رسد.

بعدها شرکت اسباب بازي لگو قطعات و تجهيزات بيشتري را براي بازي کودکان تهيه کرد. اين شرکت همچنين آجرهاي پلاستيکي بزرگتري را براي استفاده کودکان مي سازد. با گذشت زمان بسته هاي لگو جذاب تري با مدل هاي در نظر گرفته شده براي کودکان مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دريايي، قلعه ها و غيره معرفي شدند. هنگامي که مردم سراسر جهان فهميدند لگو چيست، از بازي با آن و ساختن خاطرات خوش با آن لذت بردند.


برچسب ها: ??? , ????? ,
[ بازدید : 163 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به از تهِ دلم است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]