هارد سرور

جمعه 16 تير 1402
17:01
از تهِ دلم


هارد سرور

همان هارد ديسکي است که درون سرور نصب مي شود. اين هارد ديسک فضايي براي ذخيره سازي اطلاعات دارد که در سرور محافظت آن از اهميت بالايي دارد. هارد ها در انواع مختلفي از قبيل ابعاد و کارد هاي مختلفي توسط توليد کنندگان زيادي آماده سازي و روانه بازار فروش شده است. هارد سرور HP از ديگر تجهيزاتي بوده که شرکت HP آن را به توليد رسانده است.

انواع هارد HP از نظر تکنولوژي

هارد ديسک ها در انواع مختلفي به توليد رسيده و وارد بازار شده است برخي طراحي ظاهري متفاوتي دارند و بعضي ديگر از نظر ظاهري مشابه يکديگر هستند. انواع هارد ها را مي توان از نظر قابليت هاي آن نيز تقسيم بندي کرد براي مثال هات پلاگ بودن و نون هات پلاگ بودن تقسيم بندي کرد که در هنگامي که هارد قابليت هات پلاگ دارد يعني شما مي توانيد بدون نياز به قطع برق يا به اصلاح خاموش کردن سرور آن هارد را از دستگاه خارج کنيد.

هارد سرور NVMe

هارد NVMe درون اسلات PCIE قرار مي گيرد و بدون نياز به کابل فقط با قرار گيري در درگاه اين ارتباط برقرار مي شود. تعداد محدودي از اين نوع هارد ها را مي توان در يک سرور استفاده کرد. اين نوع هارد را ميتوان در کانفيگ کنار يکديگر قرار داد اما تمامي اين موارد بستگي به اين دارد که نوع ريد بندي چگونه باشد.

هارد سرور hdd

اغلب بيشتر هارد ديسک ها را در بازار با اسم هارد HDD مي شناسند. سرعت چرخش ديسک در اين نوع هارد ديسک ها متفاوت بوده نظير: 5400,7200,10000,15000 است که براي نشان دادن دور چرخش بر دقيقه آن از نماد RPM استفاده مي کنند. جالب است بدانيد هر چه عدد RPM بيشتر باشد زمان تاخير در چرخش و زمان دسترسي کمتر مي شود. همانطور که در بالا اشاره کرده ايم سريع ترين هارد ديسک هاي موجود در بازار فروش با سرعت 15k است.

هارد سرور SSD

هارد هاي SSD طول عمر بسيار زيادي تري نسبت به هارد هاي sata دارند که مي توان دلايل آن را نداشتن هد و يا قطعات متحرک دانست جالب است بدانيد اين هارد ها داده و اطلاعات را بر روي حافظه فلش ذخيره سازي مي کنند. اغلب هارد هاي ssd ظرفيت هاي بين 120 گيگابايت تا 2 ترابايت را پشتيباني مي کند. با توجه به توضيحات بالا و آشنايي با قابليت هاي هارد SSD بايد گفت که قيمت آن ها نسبت به هارد ديسک هاي ساتا 2 الي 4 برابر است.

براي کسب اطلاعات بيشتر در زمينه هارد ssd و hdd مي توانيد مقاله ي تفاوت هارد

هارد SAS مخفف شده Serial Attached Scsi است که داراي 3 حالت از سرعت انتقال داده است اين سه نوع را مي توان از قبيل 3، 6 و 12 گيگ باشد. شايد در مطالعه هاي بيشتر کلمه ي RPM را مشاهده کرده باشيد. که نمادي براي نشان دادن سرعت چرخش دور بر دقيقه است اين سرعت چرخ را مي توان 7.2K, 10K, 15K اينگونه نمايش داد که شما مي توانيد براي اين اطلاعات را بر روي هارد مشاهده کنيد. اين سرعت در مقايسه با هارد SATA که 5200, 7200 RPM از سرعت چرخش بالا تري برخوردار است. اين هارد ديسک ها در دو مدل LFF و SFF در بازار وجود دارد.

هارد سرور SATA

همانطور که در بالا به آن اشاره کرده ايم داراي سرعت چرخش 5400 و 7200 RPM است که از ظرفيت بالايي برخوردار است اما قيمت آن نسبت به ظرفيت تعيين شده بسيار پايين است. در کنار آن مي توان گفت که اين هارد ديسک ها نه تنها سرعت چرخ ديسک پايين تري دارند بلکه سرعت انتقال اطلاعات آنها نسبت به هارد هاي SAS , SSD کمتر است.

انواع هارد سرور HP از نظر ابعاد

هارد سرور HP SFF: به هارد ديسک هايي گفته مي شود که داراي ابعاد 2.5 اينچ بوده و همانطور که حدسش را ميزنيد ابعاد آن نسبت به هارد ديسک هاي lff کوچک تر بوده و در نتيجه فضايي کمتري را در سرور براي خود اختصاص ميدهد هر چند که به اين دليل مي توان از هارد هاي زياد تري در سرور استفاده کرد. از زاويه ديگر بايد گفت اسم مخفف شده sff در اصل small form factor است که مي تواند نشانگر خوبي براي در ذهن ماندن آن که اين هارد ابعاد کوچکي دارد بماند. اين نوع هارد ها نسبت به هارد ديسک هاي lff از سرعت بالاتري برخوردار هستند به نوعي که بهترين هارد ديسک هاي lff تا 7200 دور در دقيقه سرعت دارند اما هارد ديسک هاي sff بيشترين سرعت آنها تا کنون به 15000 دور در دقيقه مي رسد. يکي از دلايل هاي سرعت بالاي اين نوع هارد ديسک ها را مي توان به ابعاد کوچک آن اشاره کرد.

هارد سرور HP LFF: اين نوع هارد ديسک ها در سايز 3.5 طراحي و به توليد رسيده اند. با قرار دادن هارد ديسک هاي lff و sff مي توانيد شاهد اين باشيد که ابعاد يعني اين هارد ها هم از نظر طول و هم از نظر عرض با يک ديگر تفاوت دارند. در شرايطي که شما نياز داريد که از هاردهاي lff در شاسي که مختص به هارد هاي sff است استفاده کنيد بايد گفت نياز به تعبيه باکس مختص به هارد هاي lff داريد تا بتوانيد از اين هارد ديسک ها در بهترين حالت استفاده نماييد. در مقايسه با هارد ديسک هاي sff اين هارد ها اغلب از ظرفيت هاي بالاتري برخوردار هستند.

خريد هارد سرور HP

خريد هارد سرور HP يکي از مبحث هاي مهمي است که بايد به آن توجه لازم را داشته باشيد. هارد ديسک ها از لوازم مهم و کاربردي سرور ها هستند چرا که اطلاعات مهمي را در خود ذخيره سازي مي کنند. هارد ديسک ها داراي ظرفيت ها، سرعت انتقال و سرعت چرخش متفاوتي هستند که شما مي توانيد بنا به نياز خود هارد مورد نظر را خريداري کنيد. توجه داشته بايد شما بايد با برنامه هارد خود را انتخاب کنيد که تصميم داريد ريد بندي سرور خود را چگونه انجام دهيد، چرا که ريد بندي شما تاثير مستقيمي بر انتخاب هارد شما دارد.

ليست قيمت هارد سرور HP

ليست قيمت هارد سرور HP يکي ديگر از مواردي است که در حين خريد به آن دقت بيشتري مي شود. قيمت هارد سرور به عوامل زيادي بستگي دارد که به اختصار شرح مي دهيم. يکي از قابليت هاي هارد ديسک را مي توان lff و sff بودن آن ناميد از ديگر ويژگي ها سرعت انتقال و سرعت چرخش بالاي آن را مي توان نام برد که با تنوع بالايي در بازار فروش موجود است اين تنوع هارد سبب تفاوت قيمت بس شماري مي شود چرا که توانايي پاسخ گويي به همه متقاضيان خود را داشته باشد. براي استعلام قيمت با شرکت تجهيز شبکه فيدار تماس حاصل نماييد

منبع: https://tshfidar.com/product-category/server-hard/


[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به از تهِ دلم است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]