اثرات زعفران بر درمان بيماري‌هاي تنفسي

يکشنبه 12 ارديبهشت 1400
0:16
از تهِ دلم

اثرات زعفران بر درمان بيماري‌هاي تنفسي

از آنجايي که گياهان دارويي اثرات و عوارض جانبي کمتري نسبت به داروهاي شيميايي دارند، امروزه استفاده از آن‌ها در طول روند درمان انواع بيماري‌ها مورد توجه بيشتري قرار گرفته است. زعفران به عنوان يکي از گياهان دارويي جايگاه ويژه‌اي در کشورهاي مختلف بخصوص ايران پيدا کرده است. کلاله زعفران از گياهي با نام علمي crocus sativus گرفته مي‌شود که از خانواده زنبقيان به شمار مي‌رود. علاوه بر استفاده از زعفران به عنوان چاشني و طعم‌دهنده انواع غذاها و نوشيدني‌هاي مختلف، اين گياه از ديرباز تاکنون به عنوان دارو در درمان بيماري‌ها و اختلالات متعددي استفاده مي‌شده است. از جمله اين اختلالات مي‌توان به مواردي همچون سرفه، آسم، برونشيت، اختلالات معده، افسردگي، آلزايمر، نفخ، اختلالات قاعدگي و حتي سرطان اشاره نمود.

براي اطمينان در خريدي بدون واسطه و با قيمت مناسب به صفحه خريد زعفران بهرامن مراجعه کنيد. قيمت زعفران بهرامن در مقايسه با کيفيت اين محصول عامل رقابتي در فروش اين ادويه گرانبهاست.

آسم يک بيماري تنفسي است که به صورت التهاب در مجاري تنفسي نمايان مي‌شود. اين التهاب در برخي افراد باعث بروز حملات متعدد تنفسي، تنگي نفس، خس خس و گرفتگي سينه و سرفه‌هاي مداوم بخصوص اوايل روز و نيمه‌هاي شب مي‌شود. اين بيماري منجر به افزايش راديکال‌هاي آزاد در بدن شده و نهايتا تنفس را در فرد مبتلا دچار مشکل مي‌نمايد. پژوهش‌هاي اخير نشان داده‌‍اند افزايش مصرف مواد حاوي آنتي اکسيدان در کاهش اثرات ناشي از بيماري آسم بسيار موثر است. کلاله زعفران به عنوان يکي از مواد غذايي شناخته شده داراي عناصر بسيار زيادي است. مطالعات متعددي در رابطه با تشخيص ترکيبات متعدد زعفران انجام شده و تاکنون حدود 150 ترکيب فعال در زعفران شناسايي شده که مهمترين آن‌ها کروسين، پيکروکروسين و سافرانال است؛ زعفران سرشار از آنتي‌اکسيدان و ريبوفالوين نيز مي‌باشد. در طب سنتي کشورهاي مختلف از جمله يونان، ايران و ... از زعفران به عنوان يک داروي آرام‌بخش و مسکن استفاده مي‌شده است. از خواص ديگر زعفران مي‌توان به ضد اسپاسم و گرفتگي، ضد افسردگي، ضد تورم و التهاب و تسکين‌دهنده سرفه در آسم و سياه سرفه و به طور کلي درمان بيماري‌هاي ريوي اشاره نمود. در پژوهش ديگري ثابت شده است که زعفران و سافرانال موجود در آن اثرات ضد سرفه داشته و در درمان گلو درد، سر درد و ... به صورت مسکن عمل مي‌نمايد و منجر به افزايش اکسيژن‌رساني به بافت‌هاي متعدد بدن مي‌شود.

به طور کلي مي‌توان نتيجه گرفت زعفران به اين دليل که حاوي آنتي اکسيدان زيادي مي‌باشد، در کاهش اثرات ناشي از بيماري‌هاي تنفسي گوناگون و کاهش سرفه به شکل موثري عمل مي‌نمايد.

منبع : نامه نيوز


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به از تهِ دلم است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]